2015. december 16., szerda

Proust kérdőív

Tegyünk hát egy próbát! Én ilyennek látom magam... Kíváncsi lennék rá, hogy mások is?- de talán ez nem is fontos.

1. Mi jelenti számodra a tökéletes boldogságot?
Valójában a tökéletes boldogság az csak pillanatokban létezik… csodálatos, nem megismételhető pillanatokban… amikor szeretsz és szeretve vagy, az most itt mindegy ki által. Az egész egy nagy eufória… ez fantasztikus érzés, ha tökéletesen elmerülsz benne, képes vagy hosszú időn át élni belőle, mígnem eljön a következő. Felfokozott élethelyzetek, elszabadult hormonokkal (adrenalin, endorfin), megállítható idővel, mosollyal, öleléssel, gondoskodással, sok-sok pozitív élménnyel.

2. Mi a legnagyobb félelmed?
A testem, hogy tudjon szépen megöregedni, hogy ne hagyjon el, hogy az én kis szabad lelkem engedje szárnyalni még 80 éves koromban is. Hogy életem utolsó percében is fitten mozogjak, és friss legyen az agyam. Hogy még akkor is tudjak szeretni és szeretve lenni. Ez elég nagy kihívás, igyekszem megtenni mindent, hogy így legyen.

3. Mi az a tulajdonságod, amit nem szeretsz magadban?
Amikor nem tudom legyőzni a negatív gondolatokat. Ez erősen frusztrál. Ilyenkor magammal harcolok meg és nagyon fárasztó vagyok.

4. Mi az a tulajdonság, amit nem szeretsz másokban?
A hazugságot és a sunyiságot, meg a mellébeszélést... meg ha valaki leszalad a boltba kenyérért és eltűnik 2 hónapra… se kép, se hang. Ezt egyáltalán sehogy sem tudom tolerálni.

5. Melyik élő embert csodálod leginkább?
Alföldi Robit. Intelligens, okos, kreatív művészlélek, nem tartja magában a gondolatait, vállalja saját magát, szereti énjét, jól fogalmaz, hozzá van egy remek stílusa, és nagy ívben leszarja, hogy mások mit gondolnak róla, mert teheti, és teszi is, mert amit csinál, azt jól csinálja.

6. Mi a legnagyobb extravagancia az életedben?
52 évesen nekivágni a világnak, jó érzés, nagy kaland és nagy kihívás. Ébren tart. Más kultúra, más szokások, más nyelv, új szerelem. Felépíteni egy új életet úgy, hogy már a B oldal forog.
Az az idő, mint egy rossz szerető
nem szól, csak elmegy,
te meg lesheted.” (RGo)
Már nincs olyan sok időm minderre, mint 25 évesen.

7. Milyen a lelkiállapotod most?
A nagy átalakítás megvolt, jól élhető, folyamatosan dolgozok rajta. „ Nyomokban boldogságot tartalmaz”-mint a mogyorós csoki. Viszonylag közeli az eufória, amiből még élek, és teljes szívemből várom a következőt. Már csak az a kérdés, hogy hol, mikor, kivel ér utol. Tudom, hogy eljön, a többi részletkérdés.

8. Melyik az a tulajdonság, amelyet leginkább túlértékelünk?
A fizikai erő, bár ezzel azt gondolom, nem lehet semmit eldönteni.

9. Mikor fordul elő, hogy hazudsz?
Nem szoktam hazudni, nincs miért.

10. Mi az, amit a legkevésbé szeretsz a külsődben?
A ráncokat, az ősz hajat, meg a kilóimat, küzdök ellenük, amíg csak tudok. Kordában tartom őket.

11. Melyik élő embert tartod a legkevesebbre?
Orbán Viktort, no comment.

12. Mely tulajdonságot tartod a legfontosabbnak egy férfiban?
Legyen ideje lekapargatni rólam a mázat és ne szégyellje, hogy néha ő is szokott sírni!

13. Mely tulajdonságot tartod a legfontosabbnak egy nőben?
Az erős, rohadtul emancipált, minden kihívást egyedül is megoldó énje mellett merje felvállalni a jungi árnyékát is: az érzékeny, törékeny, esendő, romantikus belső lányt.
ld. még: Maja Storch: Miért vágynak az erős nők erős férfiakra?

14. Melyik az a szó vagy kifejezés, amelyet túl gyakran használsz?
Ezek a nagy dolgok!

15. Mi vagy ki életed legnagyobb szerelme?
Az irodalom, a művészetek, a zene, az írás, a tanulás, a gondolataim, a pasik, a gyerekeim, az autóm, az otthonom, az utazások… ez mind. Minden napom.
Régi mániám, hogy az igazán tehetős emberek sokszerelműek. Bármikor elő tudják hívni magukból ezt az érzést, akár egy regénnyi ihletet.” (Temesi Ferenc: Hogyan nem találkoztam Allen Ginsberggel)

16. Mikor és hol voltál életedben a legboldogabb?
Sokszor lehettem legboldogabb. Amikor egyetemistaként, volt időm kiélvezni az ott eltöltött 10 év pillanatait, amikor terhes voltam, amikor születtek a gyerekeim, ahogy nőttek, diplomát kaptak, mindezt három példányban, amikor szerelmes voltam (mert én sokszerelmű vagyok), Nizzában, Pizában, Korzikán, Amszterdamban, amikor életben maradtam a balesetben, amikor otthagytam Magyarországot… és most vagyok a legboldogabb, mert kezdem megérteni és letenni a múltamat, mert tudok a mostoknak élni, mert van sok friss, illatos gyümölcs az ezüsttálcán, mert volt erőm megváltozni.

17. Ha választhatnál, melyik emberi képességet, tehetséget birtokolnád legszívesebben?
Tudnék zenélni, mert ez is egy élvezet. Ez kimaradt az életemből.

18. Ha egyetlen dolgot megváltoztathatnál önmagadon, mi lenne az?
Nem lennék szemüveges, nagyon szeretnék jól látni, mert ez szintén egy katarzis lenne.

19. Mi eddigi életed legnagyobb teljesítménye?
Ami a fejemben és a lelkemben van, amit megtanultam az úton levésem alatt.

20. Ha létezik halál utáni élet, te miként vagy kiként térnél vissza legszívesebben?
Persze, hogy létezik. Mindegy, csak ha lehet ne felejtsem el, ami eddig már benne van a fejemben! Jajj, és ne kelljen nélkülöznöm!

21. Hol élnél legszívesebben a világon?
Provence, Alpes, Cote d Azur – mediterrán vidékek.

22. Mi a számodra legértékesebb tulajdonod?
Az én kis törékeny lelkem.

23. Mit tartasz a legmélyebb gyötrelemnek?
A várakozást.

24. Mi a legkedvesebb elfoglaltságod?
Olvasás, írás, zenehallgatás – egyik nélkül sem tudok meglenni.

25. Mit tartasz a legszembetűnőbb tulajdonságodnak?
Nem akartam soha tökéletes lenni, szentté válni. Én én vagyok.
Mielőtt tökéletességre törekszünk, tudnunk kellene a hétköznapi ember életét élni anélkül, hogy engednénk megnyomorodni a bennünk rejlő lényeget. Aki e szerény keretek közt kiteljesedett, s úgy véli, elegendő energiája van még, ám kezdje el pályafutását, mint szent. Én sosem éreztem magam arra hivatva, hogy segítsem ebben.” (Carl Gustav Jung)

26. Mi az, amit a legnagyobbra értékelsz egy barátodban?
A véget nem érő ölelést. A feltétel néküli szeretetet. Azt, hogy nem akar megváltoztatni.

27. Kik a kedvenc íróid?
József Attila az csak egy van. Rajta kívül mindent és mindenkit, ami le van írva, képes vagyok elolvasni és idézni írókat, költőket, pszichológusokat, filozófusokat, hadvezéreket…

28. Ki a kedvenc irodalmi vagy film-béli hősöd?
Pretty woman (Julia Roberts & Richard Gere)… nagyon de nagyon romantikus.

29. Melyik történelmi alak áll hozzád a legközelebb?
Erzsébet Amália Eugénia, gyakori becenevén Sisi, ami az Elisabeth német beceneve, teljes német nevén Elisabeth Amalie Eugenie von Wittelsbach osztrák császárné, magyar királyné.

30. Kik a te valódi, hétköznapi hőseid?
Mindenki, aki tud őszintén és boldogan élni, aki felveszi velem a lépést, velem tart, bár jól tudja, hogy egy egoista dög vagyok…

31. Melyek a kedvenc neveid?
János, Péter, Balázs, Márton, Zita

32. Mi az, amitől a legjobban irtózol?
A szegénységtől, megalázottságtól.

33. Mi az, amit a legjobban sajnálsz a múltadban?
Az elszalasztott mostokat, a még nem tudott bölcsességet.

34. Hogyan szeretnél meghalni?
Egy verssel a kezemben.
Semmi esetre sem rárohadni egy lélegeztető gépre.

35. Mi a mottód?
Éljenek a férjek, akik elnyertek, a lúzerek, akik elvesztettek, és a mázlisták, akik még várnak rám!”

2015.05.31.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése